Trucuri pentru a mânca mai multe fructe şi legume zilnic

Ştii foarte bine că legumele şi fructele sunt sursă excelentă de vitamine, minerale, antioxidanţi, fibre, apă şi ajută la buna funcţionare a organismului, zi de zi. Te ajută să-ţi menţii silueta, să previi bolile cardiovasculare şi cancerul, să menţii nivelul colesterolului. Dar când ai o viaţă atât de ocupată, când iei masa adeseori pe fugă sau când, pur şi simplu, nu-ţi plac „verziturile“, e destul de greu să le dai prioritate în alimentaţie. 

Alege ingrediente de sezon

În primul rând, orientează-te către fructele şi legumele care-ţi plac. Ţine cont de faptul că fructele sunt mai bogate în calorii  decât legumele. Apoi, profită la maximum de ingredientele de sezon: n-are sens să cauţi fragi în mijlocul iernii, când tarabele sunt pline de mere, banane sau portocale.

Crude sau gătite? Ambele!

Legumele poţi foarte bine să le consumi sub formă de supe, calde sau reci. Poţi face supe de legume, condimentate cu ierburi aromatice proaspete – mentă, busuioc. Le serveşti cu crutoane de casă.

Legumele umplute sunt o altă opţiune de luat în considerare: ardei, roşii sau dovlecei umpluţi. Pentru masa se seară, poţi face rapid ciuperci sau cartofi la cuptor, peste care presari brânză, mărar sau pătrunjel.

Fructele pot fi servite într-o mie şi una de variante: crude, în compot, în salate, în tarte. Te doare stomacul de la merele crude? Lasă-le la cuptor, cu stafide şi un pic de scorţişoară.

Atenţie la fructele din conservă (ananas, piersici, caise), căci conţin sirop dulce, cu multe calorii. La fel şi nectarurile de fructe sau sucurile cu zahăr adăugat. Mai bine adaugă bucăţi mici de fructe proaspete în iaurtul de dimineaţă sau în cereale ori prepară tarte delicioase pentru desert.

Aperitive şi sendvişuri

În loc de aperitivele clasice, serveşte legume crude tăiate felii. „Bastonaşele” de morcovi, castraveţi sau de păstârnac pot fi înmuiate în sosuri din brânză, de muştar sau de maioneză. Sendvişurile pe care le faci pentru copii sau pe care le iei la birou trebuie să aibă în compoziţie câteva foi de salată, felii subţiri de morcovi, de ţelină sau de roşii. Dacă nu ai întotdeauna timp să cumperi legume proaspete, optează pentru cele congelate sau din conservă.

Include-le la orice masă

  • La micul dejun: un fruct proaspăt sau sub formă de suc fără zahăr adăugat
  • Gustare: un fruct sau o salată
  • La prânz şi la cină: minimum o cruditate (sau o salată).

 

Continuare....

Articole pe aceiasi tema